8 tips voor opruimen, ontspullen en organiseren

Vaak heb ik het bij de start van een nieuw jaar, na de zomervakantie, maar soms ook zomaar ineens: opruimwoede. Het huis moet opgeruimd, geordend en vrij van spulletjes en prulletjes. Ik wil dan weer ruimte, rust en overzicht. En dus ga ik aan de slag: opruimen,...

De 10 meest voorkomende goede voornemens voor het nieuwe jaar

Goede voornemens bij de start van het nieuwe jaar hebben we allemaal wel. Elk jaar proberen we in januari ons leven weer een beetje te verbeteren. Onze redactie zet de populairste en meest voorkomende goede voornemens voor je op een rij. Met welke goede voornemens ga...

Pot Vol Liefde: ‘Moeders mogen meer van zichzelf houden’

Zodra je moeder wordt, verandert je rol in het leven compleet. De valkuil is dan dat je jezelf soms op de allerlaatste plaats zet: pas ná moeder, partner, ondernemer of werknemer en manager van het huishouden. Toen ik daar met Suzanne van Pot Vol Liefde over in...

Leuke kerstfilms voor kinderen op Netflix

Hoera, kerstvakantie! Een paar weken uitrusten van het jaar en samen leuke dingen doen in de kerstvakantie: zin in! En gezellig samen kerstfilms kijken natuurlijk. Installeer je op de bank met thee, warme choco en wat lekkers. We hebben voor jou alle leuke kerstfilms...

7 Tips voor het kerstdiner op school

*ping* Berichtje in de app van school, onderwerp: 'Kerstdiner op school'. Voor de één betekent dat instant stress, de ander maakt zich er niet druk om en weer een ander vindt het misschien zelfs wel leuk. Ik behoor ergens in het midden tussen de tweede en de derde...

Heb jij een eigen webwinkel en wil je je verkoopcijfers een flinke boost geven? Dan moet je er eerst voor zorgen dat er meer bezoekers naar je webshop komen. Omdat die bezoekers niet vanzelf komen, zul je je promotieactiviteiten uit moeten breiden. In dit artikel geven we je 3 slimme manieren om je webshop te promoten.

1. Laat flyers drukken voor bij je pakketjes

Het is logisch dat je je als webshophouder laat verleiden om je volledig te richten op online marketing. Je hele business staat immers online! Toch is het een valkuil om de mogelijkheden die offline promotie biedt te laten liggen. Veel mensen hebben namelijk nog steeds graag iets fysieks in handen: iets dat je aan kunt raken voelt nou eenmaal veel persoonlijker en veel echter dan iets wat je alleen op je beeldscherm ziet.

webwinkel-promoten-voeg-flyers

Een goeie manier om je webshop te promoten, is een flyer drukken die je bij je pakketjes doet. De mensen die deze flyer krijgen zijn al klant. Je weet dus zeker dat de ontvanger enthousiast is over jouw producten. De flyer vindt vervolgens zijn weg naar de koelkast of het prikbord en zo vindt je klant zijn weg terug naar jouw shop. Kortom: flyers zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat bestaande klanten terugkeren naar jouw webwinkel.

2. Verbeter je online vindbaarheid met SEO en SEA

Als mensen je webshop niet kunnen vinden, komen ze natuurlijk ook niet langs. Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je webshop beter vindbaar wordt in zoekmachines: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Als je inzet op SEO, verhoog je je positie in de organische zoekresultaten van Google. Dit doe je door je webshop te optimaliseren voor bepaalde zoekwoorden waarop je door klanten gevonden wilt worden. Om met SEO te beginnen, heb je in principe geen budget nodig. Het verschil tussen SEO en SEA is dat je met SEA betaald adverteert in zoekmachines. Hier heb je uiteraard wel een budget voor nodig.

3. Promoot je webshop via sociale media

Sociale media lenen zich ontzettend goed om een band op te bouwen met potentiële klanten, omdat je trouwe volgers verzamelt die vervolgens steeds weer in aanraking komen met jouw product. Met name het fotogenieke Instagram is heel geschikt om de producten die jij verkoopt steeds weer op een nieuwe manier in de etalage te zetten.

Promoot-je-webwinkel-via-Pinterest-en-Instagram

Een krachtige marketingtool die webwinkeliers echter veel te vaak over het hoofd zien, is Pinterest. Pinterest is in feite een kruising tussen een social media platform en een zoekmachine. Gebruikers van Pinterest onderscheiden zich van andere social media gebruikers doordat ze vaak expliciet op zoek zijn naar een aankoop. Deze mensen geven vaker en meer geld uit via het platform. Kortom: Instagram ziet er misschien mooi uit, maar ondernemers die zo effectief mogelijk willen werken sluiten Pinterest zéker niet uit.

Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking