Wil je je vruchtbare dagen en ovulatie berekenen? Lees dan snel verder voor meer informatie en gebruik onze gratis tool om je vruchtbare dagen te berekenen.
Steeds meer thuiswerkende moeders gaan een eigen winkel of webshop beginnen. Gelukkig leven we ook in een maatschappij waarin dat mogelijk is. Het is tegenwoordig veel gemakkelijker om thuis te werken, dankzij de snelle verbindingen die wij allen hebben met het internet. En als moeder is het helemaal ideaal om thuis te werken. Dit betekent namelijk dat je ook met je kinderen kan zijn en je dus ook minder opvang nodig hebt.
Hoe ga je starten met je webshop en wat heb je nodig?
Voordat je gaat starten met verkopen in je eigen winkel of webshop, moet je allerlei dingen gaan regelen. Je moet nadenken over de producten die je wilt gaan verkopen. Hoe je klanten gaat vinden en hoe je promotie kunt doen voor je shop. Het is ook belangrijk om na te denken over verpakkingsmateriaal om je producten te verpakken. Denk daarbij aan dozen en cellofaan zakjes voor het versturen van bestellingen, maar ook aan een papieren draagtas als klanten spullen komen ophalen. In dit artikel gaan we verder in op alles wat er komt kijken als je een eigen webshop wil beginnen?
Een eigen webshop beginnen; wat wil je gaan verkopen?
Allereerst is het belangrijk om na te gaan wat je precies wil gaan verkopen. Het is dan belangrijk om je met verschillende zaken bezig te houden. Wil je bijvoorbeeld dure producten gaan verkopen, of juist meer goedkopere producten. En wat is de winstmarge die jij graag wil hebben op je producten. En hoeveel geld kun jij reserveren als het gaat om de inkoopkosten.
Het is dus aan te raden om je met verschillende zaken bezig te houden als het gaat om een eigen webwinkel te beginnen. Het is ook belangrijk om je op de markt te oriënteren. In welke zaken is het aantrekkelijk om te handelen en in welke zaken niet? Dit is misschien wel de belangrijkste stap die jij moet nemen.
Een webshop bouwen
Weet jij al wat je graag wil verkopen: in dat geval kun je er vervolgens voor kiezen om een webshop te maken. Wellicht denk je dat dit heel ingewikkeld is, maar dat is gelukkig niet het geval. Tegenwoordig kun je namelijk op verschillende plaatsen al een geautomatiseerde webshop beginnen. En dit hoeft helemaal niet duur te zijn.
Heb jij helemaal geen verstand van het maken van webwinkels? In dat geval is het aan te raden om dit geheel uit te besteden aan een professional. Een bedrijf dat er niet alleen voor zorgt dat de webwinkel op een goede manier aan het draaien is, maar die ook zorgt voor een goede service. Dat je bij eventuele vragen of updates daar altijd terecht kan. Een goede webshop is één van de fundamenten van een goedlopend bedrijf.
Inschrijven bij KVK
Als jij je webshop hebt gebouwd, dan kun je in principe beginnen. Vergeet echter niet om je in te schrijven bij de KVK. Dit is namelijk verplicht, aangezien elke onderneming zich moet laten inschrijven. Misschien denk je: bij een kleine onderneming is dat niet het geval. Dat is echter een misvatting. Je moet namelijk ook btw betalen en als jij je inschrijft bij de KVK, word jij ook automatisch ondernemer voor de btw. Schrijf je zo snel mogelijk in, zodat je geen problemen krijgt.
Adverteren
Als de webwinkel eenmaal is gestart, is het vervolgens belangrijk om te adverteren. Dit kun je het beste online doen. Er zijn verschillende manieren waarop je kunt adverteren. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om betaald te gaan adverteren. Door bijvoorbeeld jezelf te positioneren op zoekmachines. Je betaalt dan een bedrag per klik. Maar je kunt ook op een natuurlijke manier in de zoekmachines terecht komen. Daarvoor moet je een goede SEO-strategie creëren. Dit betekent dat je bepaalde strategieën toepast om hoog in de zoekmachines terecht te komen.
Al met al kan gesteld worden dat een eigen webwinkel beginnen een echte aanrader voor thuiswerkmoeders is. Zeker in deze wereld waarin vrijwel alles via internet gaat en fysieke winkels steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen.