Wat is acné en wat kun je eraan doen?

Er zullen weinig mensen te vinden zijn die nog nooit met acne geconfronteerd werden. Vooral bij pubers treffen we het vaak aan, vandaar ook de veelgebruikte term jeugdpuistjes, maar ook op volwassen leeftijd kun je de aanwezigheid van acne niet uitsluiten. Vervelend,...

Back to school: 5 handige tips

Als de zomervakantie zijn einde nadert en je kind gaat 'back to school', is het hoog tijd om je kind nieuwe schoolspullen te geven. Dat geldt voor de allerkleinsten, de peuters die naar een peuterspeelzaal gaan, maar zeker ook voor de wat oudere basisschoolkinderen....

GeoFort in Herwijnen, een tip voor een leuk dagje uit met kinderen

In de vakanties zijn wij altijd op zoek naar leuke dagjes uit met kinderen. Na een oproepje ontvingen we via onze Instagram pagina de tip voor een bezoek aan GeoFort in Herwijnen en dus gingen we er op uit naar dit spannende forteiland. Benieuwd naar onze ervaring?...

Betaald ouderschapsverlof opnemen

Vanaf 2 augustus 2022 kunnen ouders die werken in loondienst betaald ouderschapsverlof opnemen. Dit is geregeld in de Wet arbeid en zorg (WAZO) en het is mogelijk om hiervoor een uitkering van UWV te krijgen. Deze nieuwe regeling moet het met name voor vaders en...

Routine op vakantie: zo kom je zelf ook uitgerust terug

Vakantie is heerlijk en de verleiding om alles te laten 'vieren' - ook het ritme van alledag - is groot. Lekker relaxt wel, niet op de tijd hoeven letten, alles op je gemak doen, de ochtendspits en bijbehorende stress overslaan. Maar je baby of peuter is gebaat bij...

Heb jij een eigen webwinkel en wil je je verkoopcijfers een flinke boost geven? Dan moet je er eerst voor zorgen dat er meer bezoekers naar je webshop komen. Omdat die bezoekers niet vanzelf komen, zul je je promotieactiviteiten uit moeten breiden. In dit artikel geven we je 3 slimme manieren om je webshop te promoten.

1. Laat flyers drukken voor bij je pakketjes

Het is logisch dat je je als webshophouder laat verleiden om je volledig te richten op online marketing. Je hele business staat immers online! Toch is het een valkuil om de mogelijkheden die offline promotie biedt te laten liggen. Veel mensen hebben namelijk nog steeds graag iets fysieks in handen: iets dat je aan kunt raken voelt nou eenmaal veel persoonlijker en veel echter dan iets wat je alleen op je beeldscherm ziet.

webwinkel-promoten-voeg-flyers

Een goeie manier om je webshop te promoten, is een flyer drukken die je bij je pakketjes doet. De mensen die deze flyer krijgen zijn al klant. Je weet dus zeker dat de ontvanger enthousiast is over jouw producten. De flyer vindt vervolgens zijn weg naar de koelkast of het prikbord en zo vindt je klant zijn weg terug naar jouw shop. Kortom: flyers zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat bestaande klanten terugkeren naar jouw webwinkel.

2. Verbeter je online vindbaarheid met SEO en SEA

Als mensen je webshop niet kunnen vinden, komen ze natuurlijk ook niet langs. Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je webshop beter vindbaar wordt in zoekmachines: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Als je inzet op SEO, verhoog je je positie in de organische zoekresultaten van Google. Dit doe je door je webshop te optimaliseren voor bepaalde zoekwoorden waarop je door klanten gevonden wilt worden. Om met SEO te beginnen, heb je in principe geen budget nodig. Het verschil tussen SEO en SEA is dat je met SEA betaald adverteert in zoekmachines. Hier heb je uiteraard wel een budget voor nodig.

3. Promoot je webshop via sociale media

Sociale media lenen zich ontzettend goed om een band op te bouwen met potentiële klanten, omdat je trouwe volgers verzamelt die vervolgens steeds weer in aanraking komen met jouw product. Met name het fotogenieke Instagram is heel geschikt om de producten die jij verkoopt steeds weer op een nieuwe manier in de etalage te zetten.

Promoot-je-webwinkel-via-Pinterest-en-Instagram

Een krachtige marketingtool die webwinkeliers echter veel te vaak over het hoofd zien, is Pinterest. Pinterest is in feite een kruising tussen een social media platform en een zoekmachine. Gebruikers van Pinterest onderscheiden zich van andere social media gebruikers doordat ze vaak expliciet op zoek zijn naar een aankoop. Deze mensen geven vaker en meer geld uit via het platform. Kortom: Instagram ziet er misschien mooi uit, maar ondernemers die zo effectief mogelijk willen werken sluiten Pinterest zéker niet uit.

Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking