Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Als je probeert om zwanger te worden is het belangrijk om rekening te houden met je vruchtbare dagen en je ovulatie. Vrijen op vruchtbare dagen vraagt timing. Wanneer is je ovulatie en ben je vruchtbaar? Vlak voor je ovulatie ben je het meest vruchtbaar. Met onze...

Groeicurve baby: de groeiontwikkeling van je kind

Als kersverse ouder zijn er veel nieuwe dingen die op je afkomen. Eén van deze dingen is de groeicurve van jouw baby. Zowel voor als na de geboorte is de groei van jouw baby belangrijk om te bepalen of het kindje gezond is. Met behulp van de groeicurven kan je zien of...

12x tips voor een leuke zwangerschapsaankondiging

Heb je net ontdekt dat je zwanger bent? Wat gaaf! Het delen van dit mooie nieuws is misschien wel één van de leukste dingen in de periode voordat je kindje geboren wordt. Waarschijnlijk eerst met naaste familie en vrienden, en later met de ‘kring’ daarbuiten. Om het...

Huidverzorging: Tips voor een mooie huid als moeder

Als moeder ben je vaak druk in de weer. Tussen alle taken door is het soms lastig om tijd voor jezelf te vinden, laat staan uitgebreid stil te staan bij je huidverzorging. Toch is een gezonde, stralende, mooie huid geen luxe, maar iets wat bijdraagt aan je welzijn en...

Waarom mulch in de tuin een slimme keuze is voor drukke ouders

Als ouder weet je hoe kostbaar tijd is. De tuin bijhouden kan dan soms een uitdaging zijn. Toch droom je misschien van een mooie, gezonde tuin die niet al te veel onderhoud vraagt. Gelukkig is er een eenvoudige en effectieve oplossing die je daarbij helpt: mulch. Het...

Heb jij een eigen webwinkel en wil je je verkoopcijfers een flinke boost geven? Dan moet je er eerst voor zorgen dat er meer bezoekers naar je webshop komen. Omdat die bezoekers niet vanzelf komen, zul je je promotieactiviteiten uit moeten breiden. In dit artikel geven we je 3 slimme manieren om je webshop te promoten.

1. Laat flyers drukken voor bij je pakketjes

Het is logisch dat je je als webshophouder laat verleiden om je volledig te richten op online marketing. Je hele business staat immers online! Toch is het een valkuil om de mogelijkheden die offline promotie biedt te laten liggen. Veel mensen hebben namelijk nog steeds graag iets fysieks in handen: iets dat je aan kunt raken voelt nou eenmaal veel persoonlijker en veel echter dan iets wat je alleen op je beeldscherm ziet.

webwinkel-promoten-voeg-flyers

Een goeie manier om je webshop te promoten, is een flyer drukken die je bij je pakketjes doet. De mensen die deze flyer krijgen zijn al klant. Je weet dus zeker dat de ontvanger enthousiast is over jouw producten. De flyer vindt vervolgens zijn weg naar de koelkast of het prikbord en zo vindt je klant zijn weg terug naar jouw shop. Kortom: flyers zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat bestaande klanten terugkeren naar jouw webwinkel.

2. Verbeter je online vindbaarheid met SEO en SEA

Als mensen je webshop niet kunnen vinden, komen ze natuurlijk ook niet langs. Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je webshop beter vindbaar wordt in zoekmachines: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Als je inzet op SEO, verhoog je je positie in de organische zoekresultaten van Google. Dit doe je door je webshop te optimaliseren voor bepaalde zoekwoorden waarop je door klanten gevonden wilt worden. Om met SEO te beginnen, heb je in principe geen budget nodig. Het verschil tussen SEO en SEA is dat je met SEA betaald adverteert in zoekmachines. Hier heb je uiteraard wel een budget voor nodig.

3. Promoot je webshop via sociale media

Sociale media lenen zich ontzettend goed om een band op te bouwen met potentiële klanten, omdat je trouwe volgers verzamelt die vervolgens steeds weer in aanraking komen met jouw product. Met name het fotogenieke Instagram is heel geschikt om de producten die jij verkoopt steeds weer op een nieuwe manier in de etalage te zetten.

Promoot-je-webwinkel-via-Pinterest-en-Instagram

Een krachtige marketingtool die webwinkeliers echter veel te vaak over het hoofd zien, is Pinterest. Pinterest is in feite een kruising tussen een social media platform en een zoekmachine. Gebruikers van Pinterest onderscheiden zich van andere social media gebruikers doordat ze vaak expliciet op zoek zijn naar een aankoop. Deze mensen geven vaker en meer geld uit via het platform. Kortom: Instagram ziet er misschien mooi uit, maar ondernemers die zo effectief mogelijk willen werken sluiten Pinterest zéker niet uit.

Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking