Sinterklaas aftelkalender – gratis downloaden en printen

Zodra Sinterklaas in het land is, is het natuurlijk nog 'even' wachten tot het pakjesavond is. Om het een beetje draaglijk te maken voor zowel kind als ouder is een Sinterklaas aftelkalender een héél goed idee. Want het concept 'tijd' en vooral het concept 'wachten'...

8 x Tips voor duurzame Sintcadeaus

Is het nodig om je kind dit jaar weer een berg nieuw speelgoed te geven voor Sinterklaas? Of kan het ook anders? Met Sinterklaas is het traditie om veel speelgoed te kopen voor onze kinderen. Dat zijn niet altijd duurzame Sintcadeaus. Veel speelgoed is na de...

Stoomboot van Sinterklaas knutselen

Sinterklaas is weer in het land en dat is te merken. De Sinterklaas aftelkalender hangt aan de muur, er worden verlanglijstjes gemaakt, schoenen gezet en ook de tijd van knutselen en het maken van mooie surprises is weer aangebroken. Wil je zelf een stoomboot van...

Tips voor een leuke en voedzame broodtrommel

Veel ouders kennen het probleem: je wilt dat je kind een gezonde lunch meeneemt naar school, maar wat stop je naast die boterham in de broodtrommel? Hoe zorg je voor een voedzame broodtrommel die ook aantrekkelijk genoeg is voor je kind om op te eten? Het is...

Feelgood series en films op Netflix – herfst- en wintereditie

In het najaar, als het weer vroeg donker is en buiten guur en koud, kan ik echt genieten van feelgood series en films. Ook van cheesy kerstfilms word ik heel gelukkig. Liefst in mijn eentje onder een dekentje met thee, chocola en kaarsjes aan. Of in een roze...

Heb jij een eigen webwinkel en wil je je verkoopcijfers een flinke boost geven? Dan moet je er eerst voor zorgen dat er meer bezoekers naar je webshop komen. Omdat die bezoekers niet vanzelf komen, zul je je promotieactiviteiten uit moeten breiden. In dit artikel geven we je 3 slimme manieren om je webshop te promoten.

1. Laat flyers drukken voor bij je pakketjes

Het is logisch dat je je als webshophouder laat verleiden om je volledig te richten op online marketing. Je hele business staat immers online! Toch is het een valkuil om de mogelijkheden die offline promotie biedt te laten liggen. Veel mensen hebben namelijk nog steeds graag iets fysieks in handen: iets dat je aan kunt raken voelt nou eenmaal veel persoonlijker en veel echter dan iets wat je alleen op je beeldscherm ziet.

webwinkel-promoten-voeg-flyers

Een goeie manier om je webshop te promoten, is een flyer drukken die je bij je pakketjes doet. De mensen die deze flyer krijgen zijn al klant. Je weet dus zeker dat de ontvanger enthousiast is over jouw producten. De flyer vindt vervolgens zijn weg naar de koelkast of het prikbord en zo vindt je klant zijn weg terug naar jouw shop. Kortom: flyers zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat bestaande klanten terugkeren naar jouw webwinkel.

2. Verbeter je online vindbaarheid met SEO en SEA

Als mensen je webshop niet kunnen vinden, komen ze natuurlijk ook niet langs. Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je webshop beter vindbaar wordt in zoekmachines: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Als je inzet op SEO, verhoog je je positie in de organische zoekresultaten van Google. Dit doe je door je webshop te optimaliseren voor bepaalde zoekwoorden waarop je door klanten gevonden wilt worden. Om met SEO te beginnen, heb je in principe geen budget nodig. Het verschil tussen SEO en SEA is dat je met SEA betaald adverteert in zoekmachines. Hier heb je uiteraard wel een budget voor nodig.

3. Promoot je webshop via sociale media

Sociale media lenen zich ontzettend goed om een band op te bouwen met potentiële klanten, omdat je trouwe volgers verzamelt die vervolgens steeds weer in aanraking komen met jouw product. Met name het fotogenieke Instagram is heel geschikt om de producten die jij verkoopt steeds weer op een nieuwe manier in de etalage te zetten.

Promoot-je-webwinkel-via-Pinterest-en-Instagram

Een krachtige marketingtool die webwinkeliers echter veel te vaak over het hoofd zien, is Pinterest. Pinterest is in feite een kruising tussen een social media platform en een zoekmachine. Gebruikers van Pinterest onderscheiden zich van andere social media gebruikers doordat ze vaak expliciet op zoek zijn naar een aankoop. Deze mensen geven vaker en meer geld uit via het platform. Kortom: Instagram ziet er misschien mooi uit, maar ondernemers die zo effectief mogelijk willen werken sluiten Pinterest zéker niet uit.

Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking