De mental load van het ouderschap

Het ouderschap brengt een overvloed aan vreugde en vervulling, maar ook een scala aan verantwoordelijkheden en uitdagingen. Eén van de meest besproken, maar vaak onderschatte, aspecten van het ouderschap is de mental load. Deze onzichtbare last heeft een enorme impact...

Leuke en makkelijke traktaties

Hieperdepiep hoera! Je kind is jarig en dat is natuurlijk altijd feest. Als je creatief bent en het leuk vindt om te knutselen, dan is een traktatie bedenken en het maken ervan ook een feest. Maar als je niet zo crea bent, even geen inspiratie hebt of weinig tijd om...

Waarom is spelen op de buik voor baby’s belangrijk?

Regelmatig kom ik als kinderfysiotherapeut bij ouders op huisbezoek en merk ik dat baby’s te weinig op hun buik worden gelegd als ze wakker zijn. Sinds een tijdje geldt de regel dat baby’s niet meer op hun buik of in zijligging in bed neergelegd mogen worden om te...

Hoe je wél antwoord krijgt op ‘Hoe was je dag?’

“Hoe was het?”. “Goed.” “Wat heb je allemaal gedaan?”. “Vanalles.” Dit zijn de volledige notulen van het gesprek tussen mij en één van de Zoons op een doordeweekse avond, als we thuis komen na school en werk. Ik heb de jongens een hele dag gemist en ben razend...

Waarom een Citybox een aanwinst is voor elke wijk

In veel buurten is er behoefte aan veilige, leuke en toegankelijke plekken waar mensen samen kunnen komen en bewegen. De Citybox, een sportkooi van het Nederlandse bedrijf IJslander, speelt hier perfect op in. Deze sportkooi is speciaal ontworpen om sporten mogelijk...

Heb jij een eigen webwinkel en wil je je verkoopcijfers een flinke boost geven? Dan moet je er eerst voor zorgen dat er meer bezoekers naar je webshop komen. Omdat die bezoekers niet vanzelf komen, zul je je promotieactiviteiten uit moeten breiden. In dit artikel geven we je 3 slimme manieren om je webshop te promoten.

1. Laat flyers drukken voor bij je pakketjes

Het is logisch dat je je als webshophouder laat verleiden om je volledig te richten op online marketing. Je hele business staat immers online! Toch is het een valkuil om de mogelijkheden die offline promotie biedt te laten liggen. Veel mensen hebben namelijk nog steeds graag iets fysieks in handen: iets dat je aan kunt raken voelt nou eenmaal veel persoonlijker en veel echter dan iets wat je alleen op je beeldscherm ziet.

webwinkel-promoten-voeg-flyers

Een goeie manier om je webshop te promoten, is een flyer drukken die je bij je pakketjes doet. De mensen die deze flyer krijgen zijn al klant. Je weet dus zeker dat de ontvanger enthousiast is over jouw producten. De flyer vindt vervolgens zijn weg naar de koelkast of het prikbord en zo vindt je klant zijn weg terug naar jouw shop. Kortom: flyers zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat bestaande klanten terugkeren naar jouw webwinkel.

2. Verbeter je online vindbaarheid met SEO en SEA

Als mensen je webshop niet kunnen vinden, komen ze natuurlijk ook niet langs. Er zijn twee manieren om ervoor te zorgen dat je webshop beter vindbaar wordt in zoekmachines: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA).

Als je inzet op SEO, verhoog je je positie in de organische zoekresultaten van Google. Dit doe je door je webshop te optimaliseren voor bepaalde zoekwoorden waarop je door klanten gevonden wilt worden. Om met SEO te beginnen, heb je in principe geen budget nodig. Het verschil tussen SEO en SEA is dat je met SEA betaald adverteert in zoekmachines. Hier heb je uiteraard wel een budget voor nodig.

3. Promoot je webshop via sociale media

Sociale media lenen zich ontzettend goed om een band op te bouwen met potentiële klanten, omdat je trouwe volgers verzamelt die vervolgens steeds weer in aanraking komen met jouw product. Met name het fotogenieke Instagram is heel geschikt om de producten die jij verkoopt steeds weer op een nieuwe manier in de etalage te zetten.

Promoot-je-webwinkel-via-Pinterest-en-Instagram

Een krachtige marketingtool die webwinkeliers echter veel te vaak over het hoofd zien, is Pinterest. Pinterest is in feite een kruising tussen een social media platform en een zoekmachine. Gebruikers van Pinterest onderscheiden zich van andere social media gebruikers doordat ze vaak expliciet op zoek zijn naar een aankoop. Deze mensen geven vaker en meer geld uit via het platform. Kortom: Instagram ziet er misschien mooi uit, maar ondernemers die zo effectief mogelijk willen werken sluiten Pinterest zéker niet uit.

Dit artikel is tot stand gekomen door middel van een samenwerking