Zo blijf je een gezonde en fitte moeder

Redactie - 23-11-2020
fitte-moeder

Je kinderen moeten naar school en de hond moet ook nog even snel uitgelaten. Ondertussen ligt er een berg werk op je te wachten en voordat je thuiskomt mag je nog boodschappen halen. Met een gezin en druk huishouden, heeft de sportschool meestal niet de hoogste prioriteit. Logisch, want je hebt al genoeg te doen. Toch is het mogelijk ook als moeder gezond en fit te blijven.

Geen tijd om aan je gezondheid te werken? In dit artikel lees je hoe je jouw huishouden combineert met je persoonlijke bootcamp. Die trampoline in je tuin voor de kids? Daar ga je vanaf nu mooi zelf mee aan de slag. Schoonmaken een hels karwei? Niet wanneer je hier een workout van maakt. Met een hometrainer erbij, bouw jij gemakkelijk je eigen homegym. Weg met excuses en welkom gezond en fit lijf.

Springen is gezond

Kinderen zijn gek op rennen en springen. Op een trampoline vliegen ze ongegeneerd alle kanten op. Als volwassenen raken we dat een beetje kwijt. Staan we zelf op een trampoline, dan wagen we ons voorzichtig aan een paar sprongen en klaar. Jammer, want juist op een trampoline kun je hartstikke goed trainen. Omdat je niet op een keiharde ondergrond terecht komt, is een trampoline ook nog eens goed tegen blessures. Voortaan spring jij er samen met je kinderen flink op los.

Op YouTube zijn heel veel voorbeelden te vinden van speciale sprongen op een trampoline. Met alleen op en neer springen, train je al elke spier in je lichaam. De op en neer gaande beweging zorgt voor een betere spijsvertering en helpt met het afvoeren van gifstoffen. Zelfs de NASA toonde aan dat springen op een trampoline zorgt voor een hoger zuurstofgehalte in je lichaam. Hierdoor verhoog je direct je immuunsysteem.

Train lekker thuis

Als echte Nederlander heb je vast een fiets in de schuur staan. Maar met slecht weer fietsen we niet voor ons plezier en pakken we sneller de auto. Wil je ook in de winter in conditie blijven, dan is de hometrainer een uitkomst. Een hometrainer werkt net als een fiets, maar beweegt niet en neemt veel minder ruimte in beslag. Je zet hem voor de tv en fietsen maar. Met een hometrainer, verstevig je vooral je been- en bilspieren en verbetert je conditie.

Ben je van plan je hometrainer regelmatig te verplaatsen? Let dan bij aanschaf op het gewicht. Sommige modellen beschikken over een houder om je tablet in vast te klemmen. Zo volg jij tijdens je conditietraining gewoon je favoriete Netflix-serie. Voor de beste conditietraining, kies je een hometrainer met hartslagmeter. De hometrainer past zijn weerstand aan wanneer je hartslag versnelt of afneemt. Dit helpt ook mee aan je vetverbranding.

thuis-trainen-fitte-moeder

Voortaan doe jij swingend de schoonmaak

Heb je een hekel aan schoonmaken? Maak er dan een workout van. In Amerika is het een enorme rage. Mede dankzij huishoudgoeroe Carolyn Barnes maak jij straks zingend je huis schoon. Terwijl je stofzuigt maak je een lunge en de vaatwasser ruim je uit terwijl je squat. Het ziet er misschien een beetje gek uit, maar met een lekker snel muziekje geeft het huishouden je zo hartstikke veel energie. Zo maak je van een rotklus iets vrolijks.

Dit artikel is geschreven door de redactie van Meer Voor Mama's in samenwerking met een partner die deskundig is op het gebied van dit onderwerp. Dit zijn specialisten op het gebied van onder andere gezondheid, opvoeding, veiligheid, ontwikkeling, reizen, voeding en entertainment.
lees meer blog's van Redactie

Ook veel gelezen:
Social
Partners