Afgelopen weekend hebben we weer eens een ouderwets filmavondje gehad. Van Universal ontving ik een DVD van ‘Mamma Mia! Here We Go Again’ in de post, het vervolg op Mamma Mia! Ons zoontje in bed en een zomerse feel-good movie op TV. Met chips en wijn zakten we heerlijk onderuit op de bank. Samen met mijn vriend hadden we een date night in onze eigen huiskamer, heerlijk.

Datenight bij Mamma Mia Here we Go Again

De film Mamma Mia! Here We Go Again

Op de achterkant van de DVD staat: “Zing, dans, lach en ontdek hoe het allemaal begon! Tien jaar na het wereldwijde succes van Mamma Mia! The Movie nodigen we je uit om terug te keren naar het magische Griekse eiland Kalokairi in een geheel nieuwe musical gebaseerd op de liedjes van ABBA.” Mamma Mia! Here We Go Again is zowel een sequel als een prequel op de in 2008 verschenen bioscoophit Mamma Mia! The Movie.

Er zijn twee tijdlijnen in deze nieuwe film. In de eerste heropent Sophie (gespeeld door Amanda Seyfried) het hotel van haar moeder Donna (Meryl Streep) op het fictieve Griekse eiland Kalokairi. Sophie is nu zwanger – met als verschil dat ze wél weet wie de vader is – en net als haar moeder Donna zal ze risico’s moeten nemen. De tweede tijdlijn gaat over de jonge Donna (gespeeld door Lily James) die eind jaren ’70 op het eiland terechtkomt en drie stormachtige affaires beleeft met drie jonge mannen die alle drie de vader kunnen zijn van Sophie.

Bekijk hier de trailer van Mamma Mia! Here We Go Again:

Wat grappige feiten over Mamma Mia! Here We Go Again:

• De eerste film van Mamma Mia kwam alweer meer dan 10 jaar geleden uit en was een groot succes. Het was zelfs de meest succesvolle film van Universal ooit;
  • Alle stemmen die de liedjes zingen in de films, zijn de echte stemmen van de acteurs;
  • Het title font wat wordt gebruikt is hetzelfde als Nirvana op hun album covers! Dat vond mijn vriend dan weer een leuk feitje over deze film;
  • Cher speelt de moeder van Donna (Meryl Streep), maar in het echt is Cher maar 3 jaar ouder dan Meryl Streep;
  • Toen Lily James zich voorbereidde op de rol van Donna heeft ze alle nummers van ABBA eindeloos op repeat gezet;
  • Lily James brak haar teen tijdens het filmen omdat ze tegen een lichtpaal aan liep terwijl het liedje Waterloo opstond;
  • ABBA zangers Björn Ulvaeus en Benny Andersson waren executive producers van de film, samen met Tom Hanks en Rita Wilson.

Wat vond ik van Mamma Mia! Here We Go Again?

We hebben een leuke date night gehad met een vermakelijke film, die me op momenten ook ontroerde. En dankzij Mamma Mia! Here We Go Again ben ik al meerdere dagen ABBA-nummers aan het draaien en meezingen in de auto. Het is leuke feel-good movie die je gelijk een zomers gevoel geeft in deze donkere dagen van het jaar. Een leuk cadeautje voor onder de kerstboom voor mijn moeder en mijn schoonmoeder, allebei liefhebbers van ABBA! Prima voor een leuke filmavond met een vleug melancholie en heel veel muziek.

meezingen met ABBA bij Mamma Mia Here we go again

Dit artikel over Mamma Mia! Here We Go Again is tot stand gekomen door middel van een samenwerking.